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Kookyoung Ahn(Professor)

INFO

  • AffiliationKorea Institute of Machinery & Materials
  • Majors Environment & Energy Mechanical Engineering
  • Contact Information042-868-7324
  • Major기계공학
  • DegreePh.D.
  • Highest Level of Education한국과학기술원
  • E-Mail

Field of Research

Gas Turbine Combustor, Oxyfuel Combustion, Fuel Cell Hybrid System

Research Results

-  녹스 저감을 위한 이중 혼합구조를 갖는 예혼합형 가스터빈 연소기, 10-1110144, 2012-01-19 -  Characteristics and economic evaluation of a CO2-capturing repowering system with oxy-fuel combustion for utilizing exhaust gas of molten carbonate fuel cell (MCFC), Energy 34 (11), 2009, pp. 1903-1909 -  연료전지 시스템, 1115333, 2012-02-06

Treatise

-  Pressure and force on a blade row opeated in partial admission with different solidity[Journal of Mechanical Science and Technology,2013-02-01] -  Operational characteristics of a planar steam reformer thermally coupled with a catalytic burner[International Journal of Hydrogen Energy,2013-04-15] -  Dynamic modeling and simulation of hydrogen supply capacity from a metal hydride tank[International Journal of Hydrogen Energy ,2013-07-17] -  Development of a hybrid system of molten carbonate fuel cell and homogeneous charge compression ignition engine for distributed power generation[Journal of Fuel Cell Science and Technology ,2013-12-01] -  A Study of the optimal operating conditions in the organic Rankine cycle using a turbo-expander for fluctuations of the available thermal energy [Energy,2014-01-01] -  Performance analysis of an SOFC/HCCI engine hybrid system: System simulation and thermo-economic comparison[International Journal of Hydrogen Energy,2014-01-22] -  Optimization of molten carbonate fuel cell (MCFC) and homogeneous charge compression ignition (HCCI) engine hybrid system for distributed power generation[International Journal of Hydrogen Energy,2014-01-22] -  Development of a coupled reactor with a catalytic combustor and steam reformer for a 5 kW solid oxide fuel cell system[Applied Energy,2014-02-01] -  The Scale up characteristics of a catalytic combustor with flow uniformity analysis[Journal of Fuel Cell Science and Technology ,2014-02-01] -  Exergetic and exergoeconomic evaluation of a solid-oxide fuel-cell-based combined heat and power generation system[Energy Conversion and Management ,2014-09-01] -  Environmental impact assessment of a solid-oxide fuel-cell-based combined-heat-and-power-generation system[Energy,2014-12-16] -  원심압축기 최적 임펠러 형상설계에 관한 연구[한국유체기계학회 논문집,2013-02-01] -  촉매 연소를 열원으로 한 수증기-메탄개질반응 전산유체해석[한국수소및신에너지학회논문집,2013-04-17] -  이중 연료 분사구조를 갖는 희박-예혼합 버너의 연소특성 연구[대한기계학회논문집 B,2013-01-31] -  SOFC와 MCFC에 적용하기 위한 촉매연소-수증기 개질이 통합된반응기의 성능에 관한 실험적 연구[한국수소및신에너지학회논문집,2014-08-31] -  스월 예혼합 버너의 연소 특성에 관한 실험적 연구[한국연소학회지,2014-09-01]

Patent

-  터보차저 방식의 애노드 오프 가스 재순환 연료전지 시스템[2013-11-28] -  이젝터를 이용한 애노드 오프 가스 재순환 연료전지 시스템[2013-11-28] -  연료전지 하이브리드 시스템[2014-01-27] -  순산소 연소와 신재생에너지를 이용한 공전해 및 촉매전환공정을 연계한 융합형 이산화탄소 전환 시스템[2014-03-24] -  고온 터빈용 에어포일 베어링의 윤활 및 냉각 시험장치[2014-06-10] -  순산소연소-이산화탄소 촉매 전환 개질 통합 반응기[2014-07-24] -  고효율 연료전지 하이브리드 시스템[2014-09-03] -  터보차저 방식의 공기 연료 유입 연료전지 시스템[2014-09-03] -  순산소연소와 촉매전환 공정을 연계한 융합형 이산화탄소 전환 시스템[2014-11-05] -  이온 전도성 멤브레인과 터보차져를 이용한 고효율 순산소 연소 시스템[2014-11-24] -  이온 전도성 멤브레인과 이젝터를 이용한 고효율 순산소 연소 시스템[2014-11-24] -  임펠러 형상 최적설계방법[2014-12-11] -  (2012-2특심선정)연료 전지-엔진 하이브리드 시스템[2015-05-26] -  하이브리드 연료전지 시스템의 운전방법[2015-09-08]